به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، در ماده ۷ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است، به منظور افزایش توان رقابتی بنگاههای کوچک و متوسط در بازارهای هدف صادراتی و ارتقاء و آموزش این بنگاهها، وزارت صمت- سازمان توسعه تجارت (ایران) مکلف است بسترهای لازم برای ایجاد توسعه و حمایت از شرکتهای واسطه صادراتی شامل شرکتهای مدیریت صادرات کنسرسیومهای صادراتی و شتاب دهندههای صادراتی را ایجاد نماید.
همچنین در ماده ۸ این لایحه آمده است، به منظور حمایت از تولید و مصرف داخلی پشتیبانی از صادرات، جلوگیری از قاچاق و افزایش رقابت پذیری، دولت مکلف است حمایتهای تعرفهای را زمانمند نموده و ترخ تعرفهها را متناسب با سیاستهای تجاری و صنعتی کشور بازنگری نماید.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست